Centrul Dunăre -Marea Neagră ”HENRI NEGRESCO”

 

 

în sprijinul Alianței Naționale a Organizațiilor de Management al Destinației Turistice din România 

Promovăm Spiritul Excelenței în Noul Mileniu

Comunicat de Presă

Centrul Internațional de Excelență a Destinațiilor al Organizației Mondiale a Turismului
a deschis, la București, Reprezentanța pentru Destinațiile Dunăre-Marea Neagră

În cadrul celei de-a doua părți a reuniunii organizate pentru marcarea Zilei Maritime Europene în România (Senatul României, Sala ”Constantin Stere” – 31 mai 2019), s-a desfășurat inaugurarea oficială a Reprezentanței Centrului Internațional de Excelență a Destinațiilor (CED Travel) – Organizația Mondială a Turismului a Națiunilor Unite (UNWTO) pentru Statele Regiunii Dunării și Mării Negre.

Menționăm că acest centru a fost fondat în anul 2007, cu sprijinul direct al Organizației Mondiale a Turismului, în scopul de a orienta destinațiile turistice de pe mapamond către atingerea standardelor de excelență, susținându-le în eforturile de consolidare a dezvoltării durabile și de creștere a propriilor lor abilități prin întărirea competitivității pe piață, maximizarea avantajelor sociale și economice la nivel local și îmbunătățirea în general a calității serviciilor oferite și experiențelor vizitatorilor, îndeosebi prin implementarea „geo-turismului” drept trăsătură caracteristică a locurilor, mediului ambiant, culturii, patrimoniului și stării de bine a tuturor locuitorilor.

CED Travel pune în mod concret la dispoziție organizațiilor de management a destinațiilor OMD un Sistem complet de Măsuri pentru Excelență a Destinațiilor (SMED), menit să monitorizeze și să evalueze eficiența marketingului, promovării și brandului destinațiilor în mod comparativ și flexibil pentru menținerea unei încrederi sporite în cadrul parteneriatelor public private la care iau parte atât reprezentanții autorităților locale, cât și cei ai operatorilor turistici / mediului de afaceri.

În calitate de Director Regional și Membru al Boardului CED, a fost desemnat Dl Sever AVRAM, care recent a înființat, împreună cu reprezentanții Universității Maritime Constanța, ce prezidează Asociația CLDR, și Centrul Dunăre-Marea Neagră ”HENRI NEGRESCO” care se implică în mod activ în formarea Alianței Naționale a OMD din România. La eveniment, din partea Ministerului Turismului, dar și în calitate de reprezentant al României în cadrul Consiliului Director al Institutului Rutelor Culturale Europene al Consiliului Europei (Luxemburg), a fost prezentă și a avut un mesaj de salut și de sprijin Dna Consilier Dr. Steliana COJOCARIU.

În sală au mai fost prezenți Președintele Asociației Asociației pentru Dezvoltarea Turismului de Sănătate şi Social, Dl Jamil BENABDALLAH; Expertul Comisiei Europene pentru Programele UIA/URBACT și Directorul URBASOFIA, Dr. Urb. Pietro ELISEI; Reprezentantul Secției Economice și Comerciale a Ambasadei Germaniei în România, Dl Daniel TANDREU, Director Departamentului de Proiecte Europene al Universității Maritime din Constanța, Dr. Emilia MURINEANU și Președintele Asociației de Management al Destinației Turistice Delta Dunării, Dl Cătălin ȚIBULEAC.

La final a fost oferit un Cocktail de Networking în onoarea invitaților și a participanților. Reflectarea media a reuniunii la locul evenimentului, a fost realizată în principal cu sprijinul Agenției Naționale de Presă AGERPRES, Radio România Actualități și a platformei Antreprenorin Romania.ro. Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu Fundația Hanns Seidel și Asociația ”Ține de Noi”.

Parteneri Media Asociați: Agenția Națională de Presă AGERPRES, Radio7, Opinia Națională, Juridice.ro. Parteneri Media: Finantare.ro, CaleaEuropeana.ro, Comunicații Mobile, CalendarEvenimente.ro, ComunicateMedia.ro, Tribuna Economică, PRwave.ro, BrandInfo.ro, SmartFinancial.ro, Tomisul Cultural, 24PHarte.ro, “Buletin Dunărean”. Parteneri de promovare: AntreprenorinRomania.ro, Europolis-Forum.ro

Pentru conformitate,

EUROLINK – Casa Europei

2 iunie 2019

Mă bucur să vă anunț că (…) prin Legea Turismului, creem oportunitatea parteneriatelor între autoritățile locale și investitorii în turism care, astfel, vor gestiona împreună banii pentru promovarea destinațiilor turistice.

Gheorghe Bogdan TRIF

Ministrul Turismului

Rolul Organizației de Management al Destinației (OMD) e de a reuși, și noi, să intrăm în rândul lumii, să putem să reușim să stabilim, la nivel local și apoi zonal și național, strategia de promovare, de a antrena factorii responsabili din destinațiile respective, de a coordona dezvoltarea turismului și mediului de afaceri și de a folosi fondurile care se cumulează.

Nicolae DEMETRIADE

Președintele ANAT - Asociația Națională a Agenților de Turism

Sesiuni speciale estivale de informare, conștientizare și training

privind formarea Organizațiilor de Management al Destinațiilor Turistice (OMD),

precum și a Promotorilor și Experților în marketingul destinațiilor

Argument:

Noul turism și în special noua abordare referitoare la marketingul și promovarea în vederea atragerii a noi fluxuri de vizitatori, mai ales din zonele mult mai îndepărtate de pe glob, adoptat și recomandat de Organizația Mondială a Turismului (UNWTO), inclusiv în România, implică o nouă abordare strategică prin ceea ce se cheamă managementul integrat al destinațiilor de ospitalitate.

Prin World Centre of Excellence for Destinations – CED, fondat în 2007 cu sprijinul UNWTO, se urmărește ghidarea destinațiilor până la nivelul de EXCELENȚĂ prin aplicarea și dezvoltarea în practică încă de la început, a SMEDSistemul de Măsuri pentru Excelența Destinației, care presupune un set de instrumente, omologate la nivel internațional în toate regiunile, gândit spre a măsura EFICIENȚA prin generarea de intervenții strategice de tip decizional și investițional, precum și perfecționarea continuă a destinațiilor deja omologate ca având standarde de excelență alături de alte peste 100 de destinații aplicate pe cinci continente prin sprijinul grupului de experți internaționali desemnați de CED.

Cum se procedează de către un grup de comunități și operatori turistici și de servicii conexe care își propun să devină destinație de excelență aplicând SMED?
Cei interesați utilizează metoda ”Step by Step” care înseamnă:

  1. Operațiunea de monitorizare, evaluare și ghidare a destinației turistice prin parteneriatul public privat – OMD
  2. Primirea de consiliere, susținere și training pentru toți membrii și partenerii OMD pentru atingerea nivelului de excelență în mod coerent și integrativ
  3. Obținerea la final a certificatului de atestare privind implementarea SMED, recunoscut prin UNWTO la nivel global și cooptarea pe termen lung a destinației în rândul celor mai prestigioase de acest fel, inclusiv prin deschiderea oportunității de obținere mult mai flexibil pe viitor de finanțări și cooptări în parteneriate care primesc suport pentru dezvoltarea acestora.

La Baza Nautică – Lacul Mamaia a fost deschis deja, în luna mai 2019, Centrul Dunăre-Marea Neagră ”HENRI NEGRESCO” care se implică în mod activ în formarea Alianței Naționale a OMD din România. 

Cea dintâi sesiune estivală va avea loc în perioada 7-12 iulie 2019.

Organizatori:

Sesiunile au caracter multi- și inter-disciplinar și sunt organizate de Centrul Dunăre-Marea Neagră ”Henri Negresco”, sub egida Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart” (CIO-SUERD), în parteneriat cu Departamentul de Proiecte Europene al Universității Maritime din Constanța și cu Asociaţia Profesională a Formării în Administraţia Publică Locală “CINAQ”, precum și cu amabilul sprijin al Centrului Internațional de Excelență a Destinațiilor (CED Travel) – Organizația Mondială a Turismului a Națiunilor Unite (UNWTO) – prin Reprezentanța Destinațiilor Dunăre-Marea Neagră.

 

Invitați Speciali::

Ministerul Fondurilor Europene – Andreea SEVERA

Ministerul Turismului – reprezentant Aria Prioritară SUERD Turism

Universitatea Maritimă din Constanța / Asociația CLDR – Prof. Gabriel RAICU  

 

Coordonatori:

  • Sever AVRAM – Director Regional Centrul Internațional de Excelență a Destinațiilor (CED Travel) – Organizația Mondială a Turismului a Națiunilor Unite (UNWTO) pentru Statele Regiunii Dunării și Mării Negre 
  • Dr. Emilia MURINEANU – Directorul Departamentului de Proiecte Europene – Universitatea Maritimă din Constanța
  • Sandu ZAMFIRESCU – KM / Social Media Specialist – Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD)

Locația și perioada:

Sesiunile se desfășoară la sediul Bazei Nautice – Lacul Mamaia – UMC. Prima sesiune va avea loc în perioada 7 iulie 2019 – 12 iulie 2019.

Sesiunea 7-12 iulie 2019

Seria respectivă va începe de duminică, 7 iulie 2019 până vineri, 12 iulie 2019 și se va desfășura pe două tipuri de grupe:

  1. Informare, conștientizare și team-building – se adresează primarilor, reprezentanților aleșilor locali și ai funcționarilor publici din primării și consilii județene, în special, precum și altor directori sau coordonatori de instituții publice care vor fi implicați în formarea organizațiilor de management al destinațiilor (OMD) și aplicarea strategiilor de marketing și promovare ale destinațiilor de proveniență
  2. Formare și perfecționarea expertizei necesare pentru promovarea, marketingul și coordonarea managerială a OMD-urilor – se adresează absolvenților de studii în domeniul turistic / industria ospitalității, ghizilor, promotorilor și organizatorilor de evenimente, precum și experților în marketing, relații publice, social media etc.

Concentrarea inițiatorilor este pe sprijinirea organizațiilor de management al destinațiilor deja create și a celor care trebuie să se înființeze în perioada următoare, în baza Legii Turismului, către care vor fi direcționate, de acum înainte, taxele de promovare turistică. Totodată, reprezentanții destinațiilor din sectorul public și privat vor fi îndeaproape ghidați pentru a-și putea certifica obiectivele, itinerariile și produsele turistice în cadrul celor șapte rute culturale europene din care face parte și România, precum și pentru obținerea instrumentelor de sprijin spre a fi omologate și promovate ca ”Destinații de Excelență” prin CED Travel.  

Tematica

  • Evoluția conceptului de ospitalitate turistică și rolul Organizațiilor de Management al Destinației (OMD)
  • Tehnicile de comerț electronic asupra relațiilor dintre turiști și operatori
  • Componentele și activitățile principale ale unei Organizații de Management al Destinației (OMD)
  • Actorii destinației turistice în contextul managementului integrat OMD
  • Creșterea atractivității și eficienței marketingului destinației
  • Componente și căi de maximizare a rolului OMD
  • Ciclul de viață al destinației turistice
  • Priorități și cerințe privind Strategia de Management al Destinației
  • Realizarea unui model al Planului de Acțiune pentru implementarea Strategiei
  • Studii de caz și exemple practice

Certificare

Participanții vor primi Certificat de Absolvire din partea instituțiilor organizatoare de tipul unei Sesiuni de Formare de scută durată (20 ore), însoțită de o Anexă de Studii și Scrisoare de Recomandare (la cerere) din partea Centrului Dunăre-Marea Neagră ”Henri Negresco”.

Înscrieri

Grupele vor fi formate dintr-un număr de minim 15 participanți

Cazarea pentru cursanții din țară poate fi obținută, la cerere, în cadrul Hotelului din cadrul campusului universitar UMC.  

Înscrierile se fac in baza Formularului de Înscriere (pentru reprezentanții autorităților publice locale și județene, respectiv pentru profesioniștii în turism și marketingul destinațiilor), conform principiului „Primul venit-primul servit”.

Detalii suplimentare pot fi solicitate Secretariatului Tehnic prin e-mail: centrulnegresco@gmail.com ori telefonic la tel./fax: 021.230.49.97.

Termen limită: 25 iunie 2019.

Comunicat de Presă

Sprijin privind promovarea modernă a destinațiilor de ospitalitate turistică

Lansarea Centrului Dunăre-Marea Neagră ”HENRI NEGRESCO”

În perioada 15-18 mai 2019, la Constanța, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, precum și al Ministerului Turismului din România, a organizat un prim seminar de lucru pe tema de maximă actualitate a operaționalizării organizațiilor de management al destinației turistice – OMD, reieșită din recenta aprobare a noii Legi a Turismului, ca și din recomandările Organizației Mondiale a Turismului.

Misiunea, din care au făcut parte un grup de experți internaționali și români, a fost coordonată de Dr. Peter HAXTON, analist de politici publice în cadrul Direcției pentru Dezvoltare Regională și Turism din cadrul OCDE (Paris). Cu acest prilej, s-a realizat un ghidaj al reprezentanților administrațiilor publice, cât și al mediului de afaceri și sectorului ONG, referitor la etapele de parcurs, utilizând bunele practici din UE, pentru constituirea acestor parteneriate public-private de marketing și promovate turistică, precum și pentru elaborarea strategiilor de marketing aferente în vederea tragerii a unor noi grupuri țintă și fluxuri de vizitatori, în special din zonele mai îndepărtate ale lumii precum îndeosebi Asia Centrală și de Sud-Est.

La întrunire au participat și reprezentanții Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD) proiect fondat de EUROLINK-Casa Europei în parteneriat cu Academia Română, care derulează deja recent un program special de formare online a Promotorilor și Experților OMD pentru întreg teritoriul țării.

În marja evenimentului, la sediul Universității Maritime Constanța, care deține în prezent Președinția Asociației ”Comunitățile Locale Riverane Dunării”, au fost puse bazele Centrului Dunăre-Marea Neagră ”HENRI NEGRESCO” care se implică în prezent în formarea Alianței Naționale a OMD din România, inclusiv mulțumită ghidajului primit din partea Centrului Mondial de Excelență al Destinațiilor (CED Travel), aflat sub egida Organizației Mondiale a Turismului (UNWTO).

Pentru informații suplimentare privind Caravana Națională OMD organizată în prezent pentru sprijinirea profesionistă a formării organizațiilor de management al destinației în toate zonele în care acestea încă nu s-au creat și care își exprimă interesul pentru aplicarea în practică a noilor instrumente de marketing electronic și de promovare eficientă a atractivității destinațiilor autohtone, vă rugăm să ne contactați la adresa ciosuerd@houseofeurope.ro sau telefonic la tel./fax: 021.230497.

Parteneri Media Asociați: Agenția Națională de Presă AGERPRES, Radio7, Opinia Națională, Juridice.ro.

Parteneri Media: Finantare.ro, CaleaEuropeana.ro, Comunicații Mobile, CalendarEvenimente.ro, ComunicateMedia.ro, Tribuna Economică, PRwave.ro, BrandInfo.ro, SmartFinancial.ro, Tomisul Cultural, 24PHarte.ro, “Danubius in-folio”, HCC Resource, “Buletin Dunărean”.

Pentru conformitate,

Asociația CLDR

20 mai 2019

Parteneri Media Asociați

Parteneri Media

Contact

Secretariatul Consorțiului Organizatoric
c/o EUROLINK-Casa Europei

Telefon/fax: 021.2304997
Mobil: 0723699857
E-mail: info@houseofeurope.ro