12 ani de la lansarea oficială
CIO-SUERD ”Jean Bart” și
27 de ani de la înființarea
Fundației EUROLINK-Casa Europei
Motto
(…) cred că acest program al Catedrei Internaționale Onorifice în sprijinul SUERD ar trebui să implice în mai mare măsură universitățile din România și institutele de cercetare pe toată tematica desprinsă din acest program. Și poate că aceasta implicare, pe care eu v-aș ruga să o acceptați, are și consecințele pe care le trăim de buni ani încoace. Vorbim despre internaționalizarea învățământului superior și cred că prin proiectele pe care un asemenea program le presupune am putea să extindem relațiile de colaborare și de parteneriat între universitățile participante (…).”
Ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului
București, Senatul României, 27 septembrie 2012
Catedra Internațională Onorifică “Jean BART”
în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării
CIO-SUERD
Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD) – fondată, în septembrie 2012, de către Fundația EUROLINK-Casa Europei, afiliată European Network for Education & Training (EUNET) în parteneriat cu Academia Română prin Centrul de Biodiversitate „Acad. David DAVIDESCU” – reprezintă o platformă de internaționalizare a educației în sistem ”lifelong learning”, promovat și recomant atât de UNESCO, cât și de Consiliul UE.
Ceremonia de decernare a Titlului și Diplomei de Excelență Dlui Prof. Mădălin BUNOIU, Prorectorul Universității de Vest din Timișoara și Președintele ARACIS
Nota Bene:
Cursurile CIO-SUERD sunt inițiate și se desfășoară conform sistemului promovat de UNESCO Institute și al recomandărilor Consiliului UE referitoare la ”lifelong learning”.
Certificatele de Absolvire, cu anexa detaliată a modulelor și modalitatea de evaluare, sunt eliberate de Catedra Internațională Onorifică „Jean Bart” în sprijinul Strategie UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), membră a Consiliului Consultativ SUERD de pe lângă Ministerul Afacerilor Externe.
Academia Română (instituție fondată inițial în 1866, sub numele de Societatea Academică Română) este și o prestigioasă instituție de învățământ care, alături de Ministerul Educației, este abilitată prin lege să organizeze cursuri de formare de tip postuniversitar. Conform reglementărilor educaționale în vigoare, prin Legea nr 596/2001, Academia Română, prin institutele sale de cercetare-inovare, este abilitată să organizeze atât studii avansate, cât și școli doctorale/post-doctorale, care sunt astfel recunoscute și pe plan european. Drept recunoaștere pe plan internațional, Academia Română a fost desemnată unicul reprezentant instituțional al României în cadrul International Science Council (Paris) – Consiliul Internațional pentru Știință.
IMPORTANT!
Toate drepturile de proprietate intelectuală asupra conținutului cursurilor sunt rezervate, conform legislației în vigoare privind drepturile de autor, de natură economică și morală, Editurii Fundației EUROLINK-Casa Europei, de la înființarea în anul 1997.
SUCCES GARANTAT!
Vă semnalăm aici în mod special că Programul Catedrei Internaționale ”Jean Bart” oferă acompaniere / ghidaj tuturor cursanților în formatul dorit – online, hibrid sau live. Succesul este astfel garantat, mergând: din momentul alegerii specializării, până la certificarea dorită și recomandarea către organizația, supervizorul sau angajatorul vizat.
Învățarea pe tot parcursul vieții reprezintă, cf. Art. 180 din Legea 199/2023, totalitatea activităților de învățare realizate de fiecare persoană în orice etapă a vieții în contexte formale, nonformale și informale, având ca rezultat o îmbunătățire sau o actualizare a cunoștințelor, a abilităților și aptitudinilor, a competențelor și a atitudinilor sau participarea în societate dintr-o perspectivă personală, civică, socială sau legată de ocuparea forței de muncă, inclusiv prin asigurarea unor servicii de consiliere și orientare în carieră. Totodată, în plus, potrivit Art. 181, învățarea de acest tip este centrată pe formarea și dezvoltarea competențelor precum: competențele-cheie definite prin Recomandarea Consiliului UE din 2018; competențele profesionale specifice unui domeniu de activitate sau unei calificări; competențele transversale (..), fiind abilități care pot fi utilizate într-o mare varietate de situații și medii de lucru, inclusiv cele regăsite în portalul european ESCO.
Oportunități de cariere & Specializări interdisciplinare
Key Fundamentals ”Leadership-ul European al Competitivității Sustenabile”
Mini-MBA: Consultant & Expert European-Global în Public Relations & Comunicare Strategică
Primul program intensiv și complet în managementul PR și al Comunicării Strategice, Digitale și Corporative accesibil în România, în format flexibil, online-hibrid, în sistem internațional UNESCO ”Lifelong learning”. Înscrie-te acum!
MBA Fast Trak Programme: PROJECT MANAGER EUROPEAN
Primul program de tip MBA care integrează toate componentele-cheie ale managementului proiectelor europene. Înscrie-te acum!
Expert & Consultant UE în Managementul Guvernanței Sustenabilității (ESG)
Profesiile / carierele profesionale de succes se leagă tot mai mult la nivel european și global de cunoașterea și utilizarea criteriilor ESG – managementul dezvoltării sustenabile. Înscrie-te acum!
Expert UE în Managementul Serviciilor Comunitare Integrate de Asistență Socială & Medicală
Profunda și radicala reformare a furnizării asistenței sociale și medicale în mod integrativ, prevăzută prin PNRR, comportă formarea și dezvoltarea unei expertize racordată la standardele UE spre a absorbi cu succes cele 3,6 miliarde euro destinate în mod expres acestui obiectiv major de țară. Înscrie-te acum!
Expert UE în Dezvoltare și Inovare Urbană – Smart & Resilient City
Cu amabilul sprijin al Expertului UE Dr. Urb. Pietro ELISEI, cursul oferă ghidajul teoretic și practic privind noua direcție de dezvoltare și inovare a zonelor urbane și adiacente în Uniunea Europeană. Înscrie-te acum!
Managementul Bio-Economiei, Inovării și Bunei Guvernanțe
Plecând de la Strategia de Bioeconomie a UE, prin acest program, participanții dobândesc cunoașterea teoretică și practică privind beneficiile aplicării bioeconomiei în varii domenii: biotehnologii, industria alimentară, combaterea schimbărilor climatice și prevenirea crizei alimentare. Înscrie-te acum!
Promotori și Experți UE în Managementul Destinației de Ospitalitate Turistică (OMD)
În contextul dificil și ultraconcurențial din industria ospitalității, prin curs, absolvenții învațî să creeze propria strategie de promovare și marketing, conform criteriilor de excelență a destinațiilor de ospitalitate (OMD) recomandate și de Organizația Mondială a Turismului. Înscrie-te acum!
Mini MBA: Expert & Antreprenor UE în Managementul Economiei Circulare și Dezvoltării Durabile
Program cu puternic accent practic pentru consultanții și antreprenorii care se formează conform noii viziuni europene privind selectarea repararea, reutilizarea și economisirea resurselor, pe baza setului de tehnici ”design thinking”. Înscrie-te acum!
Mini Executive MBA: Expert în Diplomație Internațională în contextul Digitalizării Transformative
În condițiile impuse de avantajele și sfidările digitalizării, programul îi echipează pe absolvenți cu abordarea pro-activă necesară adaptării la exigențele profesiei de diplomat internațional în secolul XXI. Înscrie-te acum!
Expert UE în managementul proiectelor de redresare și reziliență și în administrarea granturilor europene. Focus: PNRR - România
Lansarea primului curs online la nivel național în sprijinul implementării proiectelor din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență și a altor granturi europene. Înscrie-te acum!
Expert UE & Trainer în reziliență personală, în cadrul echipei și societal-transformativă
Un program integral dedicat creșterii și întăririi rezilienței, atât a echipei, la locul de muncă, precum și a angajaților, în viața personală.Înscrie-te acum!
Sesiunea: decembrie 2024
Ziua(e)
:
Oră(e)
:
Minute(e)
:
Secunde(e)
27
de ani de experiență
Ca parte mai întâi a Rețelei FIME, iar apoi a EUNET, EUROLINK – House of Europe deține o solidă și vastă experiență în proiectele proprii sau în parteneriat de informare și training la nivel UE.
Portofoliu
În practică, zeci de sesiuni practice live și online, în sistemul Comisiei Europene ”Life-long learning”, inclusiv consiliere personalizată / mentoring și recomandarea profesională a absolvenților. .
Certificare
Din anul 2012, prin parteneriatul fondat cu Academia Română și cooperarea cu diverse institute și centre științifice sau universități, absolvenților CIO-SUERD li se oferă recunoaștere oficială prin Certificatul de Absolvire și Anexa de Studii
Rețeaua Națională
Un număr de peste 2500 de practicieni din sectorul public, mediul privat, academic și ONG, inclusiv rezidenți în alte state UE, și-au aprofundat competențele în cele mai diverse domenii inter-disciplinare.
Evaluare
În mod flexibil, evaluarea cursanților se realizează la distanță, pe baza unei propuneri de proiect personal, încadrat tematicii parcurse, sau a unui chestionar cu subiecte-cheie, desprinse direct din conținutul urmat.
ACCES IMEDIAT LA PLATFORMA CURSURILOR
Cursurile pot fi accesate imediat!
Avantaje Speciale
- 6 luni liber acces la platformă
- recomandare profesională
- colaborare sau internship-uri
- consiliere pe proiect
- Ghidaj personalizat până la angajare sau continuarea studiilor
75%
dintre absolvenți au recomandat
programele CIO-SUERD,
aceștia obținând astfel reduceri sau
beneficii suplimentare
Nota Bene:
Certificatele de Absolvire, cu anexa detaliată a modulelor și modalitatea de evaluare, sunt eliberate de Catedra Internațională Onorifică „Jean Bart” în sprijinul Strategie UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD) – fondată de Fundația EUROLINK-Casa Europei în parteneriat cu Academia Română prin Centrul de Biodiversitate „Acad. David DAVIDESCU”. De asemenea, alături de CLDR România, CIO-SUERD ”Jean Bart” este reprezentată în cadrul Consiliului Consultativ SUERD de pe lângă Ministerul Afacerilor Externe.
Academia Română (instituție fondată inițial în 1866, sub numele de Societatea Academică Română) este și o prestigioasă instituție de învățământ care, alături de Ministerul Educației, este abilitată prin lege să organizeze cursuri de formare de tip postuniversitar. Conform reglementărilor educaționale în vigoare, prin Legea nr 596/2001, Academia Română, prin cele 30 de institute naționale de cercetare, este abilitată să organizeze atât studii avansate, cât și școli doctorale/post-doctorale, care sunt astfel recunoscute și pe plan european.
Drept recunoaștere pe plan internațional, Academia Română a fost desemnată drept unicul reprezentant instituțional al României în cadrul International Science Council (Paris) – Consiliul Internațional pentru Știință.
CIO-SUERD este membră afiliată la
Hub-ul Macro-Regional Dunăre-Marea Neagră
European Network for Education & Training (EUNET)
EUROMED – Anna Lindh Foundation
Lista selectivă a partenerilor
Academia Română – INCE – Centrul de Biodiversitate
Institutul de Cercetări Juridice al Academiei Române
Senatul României – Comisia pentru Afaceri Europene
Ministerul Afacerilor Externe – Biroul SUERD
CLDR România
Universitatea Maritimă Constanța
FDLR – Fundația pentru Dezvoltare Locală și Regională
CED – Reprezentanța Dunăre-Marea Neagră
Mini Executive MBA (în limba engleză):
Expert în Diplomație Internațională în contextul Digitalizării Transformative
Programul de medie durată desfășurat online se adresează atât studenților din anii terminali, cât și absolvenților, masteranzilor sau altor experți care țintesc să-și fixeze reperele de bază ale acestei abordări inter-disciplinare cu scopul practic de a-i pregăti pentru etapele viitoare de studiu și carieră profesională în contextul mondial evolutiv actual.
Programul desfășurat online este un curs de tip post-universitar, care se încadrează și în conceptul Uniunii Europene de tip ”lifelong learning”, promovat de Institutul UNESCO și de către Uniunea Europeană. Cursurile se desfășoară online, în limba engleză, și includ consiliere periodică personalizată, prin intermediul unei platforme educaționale, accesibilă oricărui cursant în mod flexibil. .
Mini MBA:
Expert & Antreprenor UE în Managementul Economiei Circulare și Dezvoltării Durabile
Învățând să utilizeze în principal așa-numitele ”design-thinking techniques” (tehnici de concepție și proiectare), implicit prin formularea de propuneri evaluate privind implementarea operațională și strategică a economiei temelor economiei circulare, absolvenții vor fi sprijiniți să transpună teoria în lumea reală, mai ales prin parteneriate cu mari organizații internaționale de mediu, pe baza unor modele de business deja testate anterior cu succes.
Drept un scop transpus în practică, absolvenții se vor putea implica, dintr-o perspectivă integrativă, detaliată și cât mai practică, în soluționarea unei game considerabile de riscuri globale și provocări societale prin crearea unor practici sustenabile accelerate la diverse niveluri de aplicabilitate.
Primul Program de Formare Pre-Doctorală
În baza cooperării inițiate, încă din anul 2012, între Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD) și Academia Română, care prin institutele sale de cercetare coordonează studii avansate, școli doctorale/post-doctorale, recent a fost lansat, conform unor altor prestigioase modele, Programul de Formare Pre-Doctorală care își propune să pregătească un număr selectiv de absolvenți care doresc să avanseze mai rapid în propria carieră profesională prin implicarea și în redactarea unor lucrări personale de cercetare, în special în științele economice, juridice și sociale.
Lucrările ar trebui să conțină, astfel, studii de caz mai bine puse în valoare și promovarea unor aplicații inovative, mai ales a celor care pot și doresc să devină, ulterior, parte integrantă în cadrul echipelor de proiect cu finanțare UE sau în cadrul clusterelor și hub-urilor pe plan național, european și internațional.
PROGRAMUL NAȚIONAL COMUN DE FORMARE CIO-SUERD
Curs online pentru formarea Experților Europeni în Dezvoltare și Inovare Urbană – SmartCity
Tematică (listă selectivă):
• Importanța Agendei Urbane UE pentru comunitățile rurale, orașele și zonele metropolitane
• Parteneriatul European pentru Inovare de tip ”Smart City”
• Bazele de date UE în domeniul dezvoltării și inovării urbane
• Acțiuni și inițiative în domeniul dezvoltării / inovării urbane
• Inovarea socială și buna guvernanță pentru orașele europene
• Priorități principale ale inovării urbane până în 2020
• Poveștile de succes legate de inovarea urbană (URBACT, UIA)
Programul de formare beneficiază de coordonarea teoretică și practică a unuia dintre cei mai reputați experți ai Comisiei Europene în domeniu, Dr. Ing. Urb. Pietro ELISEI, Manager URBASOFIA.
Curs online Managementul Bioeconomiei, Inovării și Guvernanței
Tematică (listă selectivă):
• securitatea alimentară și conceptul de ”Creștere Albastră” UE
• gestionarea durabilă a resurselor naturale
• reducerea dependenței de resursele neregenerabile
• atenuarea riscurilor derivate din schimbări climatice
• provocările dezvoltării bioeconomiei la nivel european și național
• problemele asigurării guvernanței colaborative
Această formare cu caracter multi și inter-disciplinar se va dovedi utilă celor care vor dori să lucreze în context european în specializările de bază ale bioeconomiei, biotehnologii, ecoeficiență, dezvoltare durabilă, inovare urbană, managementul proiectelor europene, de tip Horizon 2020.
Promotori și Experți UE în Managementul Destinației de Ospitalitate Turistică (OMD)
Tematică (listă selectivă):
• Evoluția conceptului de ospitalitate turistică și necesitatea adaptării OMD
• Componentele și activitățile principale ale unei OMD
• Creșterea eficienței marketingului destinației
• Instrumente ale inovării competitive ale destinațiilor
• Elaborarea și transpunerea în practică a Strategiei de Management a Destinației
Prin sprijinul și ghidajul oferit de Centrul Internațional de Excelență a Destinațiilor, cursul multi- și inter-disciplinar vizează accelerarea formării OMD pentru atragerea unor fluxuri noi și masive de vizitatori externi, dar reprezintă și o ocazie pentru cursanți de a-și concepe propriul plan de marketing, evenimente și promovare turistică.
Cursuri în colaborare cu EuroMarket.ro
- Initiere in GDPR – conștientizare și informare personal care intră în contact cu date personale
- Formare DPO – Responsabil protecția datelor conform cod COR 242231
- Incidente de securitate GDPR & CyberSecurity – Abordare, Evaluare, Prevenție, Acțiune, Căi de atac
- Curs de tip Mini-MBA CISM Certified Information Security Manager – Fundamentele managementului securității cibernetice – Cybersecurity
- Curs tip Mini-MBA CIPM Certified Information Privacy Management – Fundamentele managementului confidentialitatii datelor
Sesiuni practice de scurtă durată
pentru profesioniști, consultanți, manageri și antreprenori de succes.
De ce merit să urmez un asemenea program?
Atât noua economie, cât și în întregime lumea de azi, inclusiv datorită efectelor rapide ale schimbărilor climatice, sunt supuse unor provocări masive cărora educația de tip tradițional nu le mai poate ține pasul.
Caracterul tot mai necesar, practic, explorativ este dat și de tendința multi- și inter-disciplinarității de care trebuie să țină cont antrenarea celor motivați pentru profesiile viitorului, într-un context și la o scară europeană și globală. De aceea, deoarece limitele între activitatea profesională și viața privată se întretaie tot mai mult, antrenarea pe diverse domenii și mai ales a abilităților personale se dovedește extrem de importantă, inclusiv pentru a gestiona mult mai bine atât timpul, cât și stresul negativ, inteligența emoțională individuală și de grup, îndeosebi în corelare strânsă cu adoptarea unor metode și soluții pragmatice complementare sau alternative pentru prevenirea consecințelor stresului și a unor posibile amenințări pe care le reprezintă îndeosebi anxietatea și depresia în etapa actuală.
Mentori principali:
Sever AVRAM
Sandu ZAMFIRESCU
MANAGEMENTUL STRESULUI
și rute alternative de prevenire,
auto-echilibrare și vindecare
• Definitia stresului. Managementul Stresului. Ce sunt stresorii?
• Stresul si schimbarea
• Dimensiunile stresului. Tipuri de stress. Depresia
• Cum recunosti stresul? Inventarierea stresului. Tipologii
• Masuri si strategii de combatere a stresului
• Exemple de prevenire/remedierea a problemelor cauzate de stres
• Stresul la locul de munca. Tehnici de relaxare.
• Revizuirea stilului de viata.
• Metode si tehnici de management al stresului
• Planul personal de management al stresului
• Exercitii si jocuri (team-building)
• Intrebari si raspunsuri. Concluzii. Recomandari. Evaluare
Managementul Timpului
• Managementul timpului
• Cauzele managementului ineficient al timpului.
• Greseli frecvente in utilizarea timpului.
• Instrumente pentru managementul timpului
• Schimbari organizationale
• Recomandari de supravietuire in perioade critice.
• STUDIU DE CAZ: Prioritizarea
• Exercitii si jocuri (team-building)
• Intrebari si raspunsuri. Concluzii. Recomandari. Evaluare
Inteligență socială și emoțională
• Inteligența socială – introducere
• Comportamentul toxic si comportamentul pozitiv
• Dimensiunile inteligenței sociale
• Indicatori de măsurare a inteligenței sociale
• Cum poate fi transmisă și dezvoltată inteligența socială
• Realizarea Profilului Inteligenței Sociale (SIP)
• Inteligența emoțională – introducere
• Emoția
• Elemente-cheie ale inteligenței emoționale
• Inteligența emoțională și performanța organizațională
• Relația inteligență emoțională – succes personal
• Schema competențelor emoționale
• Imperativul dezvoltării inteligenței emoționale în cadrul organizațiilor
• Exerciții și jocuri (team-building)
• STUDIU DE CAZ: Alfabetizarea emoțională
• Coeficientul de inteligență (IQ) și coeficientul de inteligență emoțională (EQ).
• Inteligența emoționala aplicată
• Întrebări şi răspunsuri. Concluzii. Recomandări. Evaluare.
Managementul Propriei Persoane.
Gândirea Pozitiva
• Managementul propriei persoane – introducere
• Setul de abilitati ale managementului persoanei
• Gandirea pozitiva – introducere
• Beneficiile gandirii pozitive
• Teoria psihologica a invatarii gandirii pozitive
• Cum pot fi antrenate gandurile pozitive
• Depasirea suferintei si a resemnarii – Recomandari
• Meditatii pentru schimbarea starii de spirit
• Tactici pentru a reorienta gandirea catre succes
• Formarea atitudinii pozitive la locul de munca
• STUDIU de CAZ pentru imbunatatirea performantei angajatului
• Exercitii pentru dezvoltarea gandirii pozitive
• Exercitii si jocuri (team-building)
• Întrebări şi răspunsuri. Concluzii. Recomandări. Evaluare.
Comunicare, Networking
și Lobby Inter-instituțional
• Comunicarea inter-instituţională
• Tipuri majore de comunicare
• Tehnici de comunicare.
• Ciclurile comunicării.
• Structura de Relaţii Publice.
• Studiu de caz: procesul de comunicare în cadrul Comisiei Europene.
• Managementul Relaţiilor Publice
• Campania de Relaţii Publice în 11 etape
• Exercitii si jocuri (team-building)
• Studiu de caz: Lobby inter-instituţional. Etapele impunerii unui proiect SUERD.
• Întrebări şi răspunsuri. Concluzii. Recomandări. Evaluare.
Etichetă, bune maniere și protocol
• Importanța comunicării în afaceri
• Cerinţe ale unei prezentări orale de succes
• Bariere (obstacole) de comunicare
• Comunicarea și negocierea interculturală
• Semnificația gesturilor în negociere
• PROTOCOL
• ETICHETA
• Inteligență – comunicare – negociere
• Stiluri de rezolvare a conflictelor
• Stiluri de negociere
• Exerciții și jocuri (team-building)
• Întrebări şi răspunsuri. Concluzii. Recomandări. Evaluare.
Detalii organizatorice
Acest tip de sesiuni au loc live (cu prezență fizică) în parteneriat cu reprezentanți ai unor instituții cu care deja am colaborat fructuos în trecut. Datele de desfășurare pot fi stabilite flexibil, în funcție de solicitări, în partea finală a săptămânii (2 zile), cu un număr de minim 12 participanți, eventual în locația dorită cu cursanți, dacă provin din aceeași organizație (sesiune de tip in-house sau team-building).
Pentru informații suplimentare și rezervarea locului, contactați Secretariatul CIO-SUERD la adresa: ciosuerd@gmail.com
Simplu, flexibil, eficient
Peste 2500 de cursanți au absolvit cursurile la distanță (on-line) și sesiunile intensive de training în diverse universități / centre universitare ale României, precum: Arad, Brașov, București, Constanța, Craiova, Galați, Oradea, Târgoviște, Timișoara s.a. Chiar și numeroși profesioniști, manageri sau experți originari din România, care lucrează în alte țări din UE sau Canada și Statele Unite, au studiat în cadrul programelor CIO-SUERD, în special cei motivați să-și completeze formarea profesională/științifică pentru a înțelege mai bine și a activa în cadrul proiectelor sau programelor cu finanțare europeană, de tipul cooperării transfrontaliere și transnaționale, în special.
Aceștia formează Rețeaua Națională a Ofițerilor / Comisarilor Dunăreni, constituită încă din toamna anului 2015, la Palatul Parlamentului.
Cursuri online
Cursurile se desfășoară în sistem online (la distanță), pe o platforma de e-learning (învățare prin intermediul unei platforme internet) și sunt prezentate sub forma unor module, care pot fi descărcate și parcurse în ritm propriu, în funcție de timpul alocat cursului și puterea de acumulare a materialelor prezentate. Absolvenții cursului vor avea în continuare acces la modulele de curs, precum și la alte materiale noi, care vor fi încărcate pe platformă, în mod periodic.
Sesiuni live
Sesiunile intensive de informare și training, cu prezență fizică (live), se desfășoară în mod periodic, cu sprijinul partenerilor și speakerilor invitați, pe teme de interes comun din domeniul finanțărilor europene. La finele sesiunilor, cursanții primesc Diplome de Participare, eliberate de Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), proiect coordonat de Fundația EUROLINK-Casa Europei.
Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD)
c/o EUROLINK-Casa Europei
Mobil: 0723670987
E-mail: ciosuerd@gmail.com ; ciosuerd@houseofeurope.ro