Selectează o Pagină

Catedra Internațională Onorifică “Jean BART”
în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării
CIO-SUERD

Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD) – fondată, în septembrie 2012, de către Fundația EUROLINK-Casa Europei în parteneriat cu Academia Română prin Centrul de Biodiversitate „Acad. David DAVIDESCU” – reprezintă o platformă pan-europeana flexibilă de formare educațională alternativă, promovare și lobby pro-dunărean.

Cursurile CIO-SUERD sunt inițiate și se desfășoară conform recokmandărilor Consiliului UE referitoare la ”lifelong learning” 

Nota Bene:

Cursurile CIO-SUERD sunt inițiate și se desfășoară conform recomandărilor Consiliului UE referitoare la ”lifelong learning” 

Certificatele de Absolvire, cu anexa detaliată a modulelor și modalitatea de evaluare, sunt eliberate de Catedra Internațională Onorifică „Jean Bart” în sprijinul Strategie UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), membră a Consiliului Consultativ SUERD de pe lângă Ministerul Afacerilor Externe.

Academia Română (instituție fondată inițial în 1866, sub numele de Societatea Academică Română) este și o prestigioasă instituție de învățământ care, alături de Ministerul Educației, este abilitată prin lege să organizeze cursuri de formare de tip postuniversitar. Conform reglementărilor educaționale în vigoare, prin Legea nr 596/2001, Academia Română, prin institutele sale de cercetare-inovare, este abilitată să organizeze atât studii avansate, cât și școli doctorale/post-doctorale, care sunt astfel recunoscute și pe plan european.

Drept recunoaștere pe plan internațional, Academia Română a fost desemnată unicul reprezentant instituțional al României în cadrul International Science Council (Paris) - Consiliul Internațional pentru Știință. 

IMPORTANT!

Toate drepturile de proprietate intelectuală asupra conținutului cursurilor sunt rezervate, conform legislației în vigoare privind drepturile de autor, de natură economică și morală, Editurii Fundației EUROLINK-Casa Europei, de la înființarea în anul 1997.

MBA Fast Trak Programme: PROJECT MANAGER EUROPEAN

Primul program de tip MBA care integrează toate componentele-cheie ale managementului proiectelor europene. Înscrie-te acum!

Expert & Consultant UE în Managementul Guvernanței Sustenabilității - Dezvoltare Durabilă

Profesiile / carierele profesionale de succes se leagă tot mai mult la nivel european și global de cunoașterea și utilizarea criteriilor ESG - managementul dezvoltării sustenabile. Înscrie-te acum!

Expert UE în Managementul Serviciilor Comunitare Integrate de Asistență Socială & Medicală

Profunda și radicala reformare a furnizării asistenței sociale și medicale în mod integrativ, prevăzută prin PNRR, comportă formarea și dezvoltarea unei expertize racordată la standardele UE spre a absorbi cu succes cele 3,6 miliarde euro destinate în mod expres acestui obiectiv major de țară. Înscrie-te acum!

Expert UE în Dezvoltare și Inovare Urbană – Smart & Resilient City

Cu amabilul sprijin al Expertului UE Dr. Urb. Pietro ELISEI, cursul oferă ghidajul teoretic și practic privind noua direcție de dezvoltare și inovare a zonelor urbane și adiacente în Uniunea Europeană. Înscrie-te acum!

Managementul Bio-Economiei, Inovării și Bunei Guvernanțe

Plecând de la Strategia de Bioeconomie a UE, prin acest program, participanții dobândesc cunoașterea teoretică și practică privind beneficiile aplicării bioeconomiei în varii domenii: biotehnologii, industria alimentară, combaterea schimbărilor climatice și prevenirea crizei alimentare. Înscrie-te acum!

Promotori și Experți UE în Managementul Destinației de Ospitalitate Turistică (OMD)

În contextul dificil și ultraconcurențial din industria ospitalității, prin curs, absolvenții învațî să creeze propria strategie de promovare și marketing, conform criteriilor de excelență a destinațiilor de ospitalitate (OMD) recomandate și de Organizația Mondială a Turismului. Înscrie-te acum!

Mini MBA: Expert & Antreprenor UE în Managementul Economiei Circulare și Dezvoltării Durabile

Program cu puternic accent practic pentru consultanții și antreprenorii care se formează conform noii viziuni europene privind selectarea repararea, reutilizarea și economisirea resurselor, pe baza setului de tehnici ”design thinking”.  Înscrie-te acum!

Mini Executive MBA: Expert în Diplomație Internațională în contextul Digitalizării Transformative

În condițiile impuse de avantajele și sfidările digitalizării, programul îi echipează pe absolvenți cu abordarea pro-activă necesară adaptării la exigențele profesiei de diplomat internațional în secolul XXI. Înscrie-te acum!

Expert UE în managementul proiectelor de redresare și reziliență și în administrarea granturilor europene. Focus: PNRR - România

Lansarea primului curs online la nivel național în sprijinul implementării proiectelor din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență și a altor granturi europene. Înscrie-te acum!

Expert UE & Trainer în reziliență personală și în cadrul echipei

Un program integral dedicat creșterii și întăririi rezilienței, atât a echipei, la locul de muncă, precum și a angajaților, în viața personală.Înscrie-te acum!

În loc de motto:

De la rezervare până la … ANGAJARE !

– așa conectăm absolvenții noștri la piața muncii !

Argument

Cât de pregătiți suntem oare, la apropiatul început al noului an universitar, atât pe plan sistemic, cât și fiecare dintre noi, pentru așteptările și sfidările cu care ne confruntăm la ora actuală? Există numeroase voci în public care se întrec în a deplânge migrația masivă a tinerilor către Vest, însă rareori se face conexiunea necesară între nivelul educație primite din punct de vedere practic pentru piața muncii și motivele reale care îi influențează pe aceștia să aleagă tot mai mult alte rute profesionale și de viață, după cum au arată și un recent studiu publicat de Institutul pentru Calitatea Vieții al Academiei Române. De pildă, niciuna dintre universitățile din România nu se califică în prezent pentru topul de 150 de astfel de instituții academice la nivel mondial, ceea ce ridică serioase semne de întrebare cu privire la rolul pe care acestea vor reuși să îl joace în special prin raportare la noua alfabetizare digitală, la avansul accelerat al inteligenței artificiale față de cerințele dezvoltării inter-disciplinare, ale diversificării furnizorilor de educație sau formării gândirii critice și întăririi inteligenței emoționale drept competențe ale viitorului.

Printre organizațiile din care provin absolvenții noștri se numără:

  • Agenția pentru Dezvoltare Regională București – Ilfov
  • Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov
  • Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Oradea
  • Agenția pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est
  • Agenția pentru Dezvoltare Regionala Nord-Vest
  • Agenția pentru Dezvoltare Regionala Centru
  • METROUL SA
  • SECOM SA
  • URBASOFIA
  • Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România
  • Asociația Consultanților din România pentru Accesarea Fondurilor Europene
  • ING Proiect Management
  • Consiliul Județean ILFOV
  • Consiliul Județean DOLJ
  • Cluster ROVEST – Timișoara
  • Consiliul General al Municipiului București
  • Primăria Alba Iulia
  • Primăria Sinaia
  • Academia de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești”
  • Academia Română
  • Academia de Studii Economice
  • Universitatea de Vest din Timișoara
  • Universitatea Maritimă din Constanța
  • Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca

Sesiuni practice de scurtă durată

pentru profesioniști, consultanți, manageri și antreprenori de succes.

De ce merit să urmez un asemenea program?

Atât noua economie, cât și în întregime lumea de azi, inclusiv datorită efectelor rapide ale schimbărilor climatice, sunt supuse unor provocări masive cărora educația de tip tradițional nu le mai poate ține pasul. 

Caracterul tot mai necesar, practic, explorativ este dat și de tendința multi- și inter-disciplinarității de care trebuie să țină cont antrenarea celor motivați pentru profesiile viitorului, într-un context și la o scară europeană și globală. De aceea, deoarece limitele între activitatea profesională și viața privată se întretaie tot mai mult, antrenarea pe diverse domenii și mai ales a abilităților personale se dovedește extrem de importantă, inclusiv pentru a gestiona mult mai bine atât timpul, cât și stresul negativ, inteligența emoțională individuală și de grup, îndeosebi în corelare strânsă cu adoptarea unor metode și soluții pragmatice complementare sau alternative pentru prevenirea consecințelor stresului și a unor posibile amenințări pe care le reprezintă îndeosebi anxietatea și depresia în etapa actuală.

Mentori principali:

Sever AVRAM

Sandu ZAMFIRESCU

MANAGEMENTUL STRESULUI
și rute alternative de prevenire,
auto-echilibrare și vindecare

• Definitia stresului. Managementul Stresului. Ce sunt stresorii?
• Stresul si schimbarea
• Dimensiunile stresului. Tipuri de stress. Depresia
• Cum recunosti stresul? Inventarierea stresului. Tipologii
• Masuri si strategii de combatere a stresului
• Exemple de prevenire/remedierea a problemelor cauzate de stres
• Stresul la locul de munca. Tehnici de relaxare.
• Revizuirea stilului de viata.
• Metode si tehnici de management al stresului
• Planul personal de management al stresului
• Exercitii si jocuri (team-building)
• Intrebari si raspunsuri. Concluzii. Recomandari. Evaluare

Managementul Timpului

• Managementul timpului
• Cauzele managementului ineficient al timpului.
• Greseli frecvente in utilizarea timpului.
• Instrumente pentru managementul timpului
• Schimbari organizationale
• Recomandari de supravietuire in perioade critice.
• STUDIU DE CAZ: Prioritizarea
• Exercitii si jocuri (team-building)
• Intrebari si raspunsuri. Concluzii. Recomandari. Evaluare

Inteligență socială și emoțională

• Inteligența socială – introducere
• Comportamentul toxic si comportamentul pozitiv
• Dimensiunile inteligenței sociale
• Indicatori de măsurare a inteligenței sociale
• Cum poate fi transmisă și dezvoltată inteligența socială
• Realizarea Profilului Inteligenței Sociale (SIP)
• Inteligența emoțională – introducere
• Emoția
• Elemente-cheie ale inteligenței emoționale
• Inteligența emoțională și performanța organizațională
• Relația inteligență emoțională – succes personal
• Schema competențelor emoționale
• Imperativul dezvoltării inteligenței emoționale în cadrul organizațiilor
• Exerciții și jocuri (team-building)
• STUDIU DE CAZ: Alfabetizarea emoțională
• Coeficientul de inteligență (IQ) și coeficientul de inteligență emoțională (EQ).
• Inteligența emoționala aplicată
• Întrebări şi răspunsuri. Concluzii. Recomandări. Evaluare.

Managementul Propriei Persoane.
Gândirea Pozitiva

• Managementul propriei persoane – introducere
• Setul de abilitati ale managementului persoanei
• Gandirea pozitiva – introducere
• Beneficiile gandirii pozitive
• Teoria psihologica a invatarii gandirii pozitive
• Cum pot fi antrenate gandurile pozitive
• Depasirea suferintei si a resemnarii – Recomandari
• Meditatii pentru schimbarea starii de spirit
• Tactici pentru a reorienta gandirea catre succes
• Formarea atitudinii pozitive la locul de munca
• STUDIU de CAZ pentru imbunatatirea performantei angajatului
• Exercitii pentru dezvoltarea gandirii pozitive
• Exercitii si jocuri (team-building)
• Întrebări şi răspunsuri. Concluzii. Recomandări. Evaluare.

Comunicare, Networking
și Lobby Inter-instituțional

• Comunicarea inter-instituţională
• Tipuri majore de comunicare
• Tehnici de comunicare.
• Ciclurile comunicării.
• Structura de Relaţii Publice.
• Studiu de caz: procesul de comunicare în cadrul Comisiei Europene.
• Managementul Relaţiilor Publice
• Campania de Relaţii Publice în 11 etape
• Exercitii si jocuri (team-building)
• Studiu de caz: Lobby inter-instituţional. Etapele impunerii unui proiect SUERD.
• Întrebări şi răspunsuri. Concluzii. Recomandări. Evaluare.

Etichetă, bune maniere și protocol

• Importanța comunicării în afaceri
• Cerinţe ale unei prezentări orale de succes
• Bariere (obstacole) de comunicare
• Comunicarea și negocierea interculturală
• Semnificația gesturilor în negociere
• PROTOCOL
• ETICHETA
• Inteligență – comunicare – negociere
• Stiluri de rezolvare a conflictelor
• Stiluri de negociere
• Exerciții și jocuri (team-building)
• Întrebări şi răspunsuri. Concluzii. Recomandări. Evaluare.

Detalii organizatorice

Acest tip de sesiuni au loc live (cu prezență fizică) în parteneriat cu reprezentanți ai unor instituții cu care deja am colaborat fructuos în trecut. Datele de desfășurare pot fi stabilite flexibil, începând cu luna octombrie 2019, în funcție de solicitări, în partea finală a săptămânii (2 zile), cu un număr de minim 12 participanți, eventual în locația dorită cu cursanți, dacă provin din aceeași organizație (sesiune de tip in-house sau team-building). 

Pentru informații suplimentare și rezervarea locului, contactați Secretariatul CIO-SUERD la adresa: ciosuerd@gmail.com   

Simplu, flexibil, eficient

Peste 1750 de cursanți au absolvit cursurile la distanță (on-line) și sesiunile intensive de training în diverse universități / centre universitare ale României, precum: Arad, Brașov, București, Constanța, Craiova, Galați, Oradea, Târgoviște, Timișoara s.a. Chiar și numeroși profesioniști, manageri sau experți originari din România, care lucrează în alte țări din UE sau Canada și Statele Unite, au studiat în cadrul programelor CIO-SUERD, în special cei motivați să-și completeze formarea profesională/științifică pentru a înțelege mai bine și a activa în cadrul proiectelor sau programelor cu finanțare europeană, de tipul cooperării transfrontaliere și transnaționale, în special.

Aceștia formează Rețeaua Națională a Ofițerilor / Comisarilor Dunăreni, constituită încă din toamna anului 2015, la Palatul Parlamentului.

Cursuri online

Cursurile se desfășoară în sistem online (la distanță), pe o platforma de e-learning (învățare prin intermediul unei platforme internet) și sunt prezentate sub forma unor module, care pot fi descărcate și parcurse în ritm propriu, în funcție de timpul alocat cursului și puterea de acumulare a materialelor prezentate. Absolvenții cursului vor avea în continuare acces la modulele de curs, precum și la alte materiale noi, care vor fi încărcate pe platformă, în mod periodic.

Sesiuni live

Sesiunile intensive de informare și training, cu prezență fizică (live), se desfășoară în mod periodic, cu sprijinul partenerilor și speakerilor invitați, pe teme de interes comun din domeniul finanțărilor europene. La finele sesiunilor, cursanții primesc Diplome de Participare, eliberate de Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), proiect coordonat de Fundația EUROLINK-Casa Europei.

 

Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD)
c/o EUROLINK-Casa Europei
Mobil: 0723699857
E-mail: ciosuerd@gmail.com ; ciosuerd@houseofeurope.ro